TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ

TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ

02.05.2024 67

Sayın Milli Eğitim Bakanımız Yusuf TEKİN "Türkiye Yüzyılı Eğitim Modeli" ni duyurdu. Bakanımız Modelle ilgili şu açıklamalarda bulundu.

“Türkiye Yüzyılı Maarif Modelin'de, öğrencilerimizin doğayı tanıma, doğa-insan etkileşimini doğru anlama ve afetlerle ilgili birey olarak alınması gereken sorumluluklara detaylıca yer verildi.”

“Programlarımızda yaptığımız seyreltmeleri değişik sınıf düzeylerinde defalarca tekrarlanan, çocuklarımızın pedagojik düzeylerine uygun olmayan ve asgari müşterekler üzerinden gerçekleştirerek seyreltme sürecini inşa ettik.”

“Millî Eğitim Bakanlığında attığımız her adımın beraberinde getireceği olumsuz durumları öngörerek hareket etmek durumundayız. Dolayısıyla müfredat çalışmalarımızı  hesaplayarak, düşünerek planladık."

“Eğitim felsefemiz; öğrencilerimizi bilgiye erişmekten ziyade, onlara beceri kazandırarak bilgiyi analiz edebilecek hâle getirmektir. Önümüzdeki yüzyılı, Türkiye Yüzyılı'na dönüştürmek için çocuklarımızdan hayal kurabilmelerini arzu ediyoruz.”

“Zorunlu eğitim içerisinde aynı konuyu üç dört defa tekrarlamanın ve çocuklarımızın akademik anlamda zorlanabilecekleri bilgileri çocuklarımızla paylaşmanın bir anlamı yok. Seyreltmede bütün bunları göz önünde bulundurduk."

“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, bütüncül eğitim yaklaşımını merkeze alan, beceri odaklı ve sadeleştirilmiş içeriklerle öğrencilerimizin ilgili konuyu derinlemesine öğrenme imkânı tanıyan yeni yaklaşımları bünyesinde barındırıyor.”

“Matematik dersinde beceri odaklı, anlam ve ihtiyaç temelli yaklaşımı benimsiyoruz. Böylece matematiğin öğrencilerimiz nezdinde korkulan değil sevilen, ezberlenen değil keşfedilen bir ders olmasını hedefledik.”

     

      

     

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Broşürleri

meb_iys_dosyalar/39/02/317799/dosyalar/2024_05/02132238_brosurprogramlarv8a.pdf

meb_iys_dosyalar/39/02/317799/dosyalar/2024_05/02132257_besbilesen.pdf

meb_iys_dosyalar/39/02/317799/dosyalar/2024_05/02132319_mebbrosur1egitimfelsefemizyeni.pdf

meb_iys_dosyalar/39/02/317799/dosyalar/2024_05/02132332_mebbrosur2edemdegereylemmodeliyeni.pdf

meb_iys_dosyalar/39/02/317799/dosyalar/2024_05/02132345_mebbrosur3ogrenciprofiliyeni.pdf

meb_iys_dosyalar/39/02/317799/dosyalar/2024_05/02132358_mebbrosur4ogrenmehedeficercevesiyeni.pdf

meb_iys_dosyalar/39/02/317799/dosyalar/2024_05/02132411_mebbrosur5butunculegitimprogrammodeliyeni.pdf

meb_iys_dosyalar/39/02/317799/dosyalar/2024_05/02132423_mebbrosur6sistemokuryazarligiyeni.pdf

meb_iys_dosyalar/39/02/317799/dosyalar/2024_05/02132438_mebbrosur7sosyalduygusalogrenmebecerileriyeni.pdf